Even kennismaken!
Sinds afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar van een 2002. Ik ben al jaren verliefd op de '02s, en nu had ik de kans om deze beauty te kopen van een kennis, die hem al ruim 20 jaar in de garage heeft stilstaan. Ik had mijn vriend overgehaald om afgelopen zaterdag te gaan kijken. Het was tenslotte Valentijnsdag, dus hoe kon hij weigeren.

Wat een plaatje hè.
Ik hoop dat ik hem deze week kan ophalen, zodat ik er zondag aan kan beginnen. De eerste stap is de auto strippen en dan kan ik me uitleven met de schuurmachine en slijptol.
Het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak, is hoe de dragende delen eraan toe zijn. Ik zal hem eerst even op de brug moeten bekijken en hem van onderen moeten prikken met een schroevendraaier om te kijken hoe erg de rot is. Als hij op de dragende delen compleet rot is, is dat het enige waar het project nog op af kan ketsen. Ik kan zelf niet lassen, dus als het erop neer komt dat er bij wijze van spreken een nieuwe auto uit plaatwerk gemaakt moet worden, gaat dat niet haalbaar zijn voor me.
Het blokje ligt los in de auto, is 20 jaar terug compleet gereviseerd. Ik ben voorlopig nog niet toe aan de aandrijflijn, maar ik denk er over om er een M42 in te lepelen. Tegen die tijd kom ik wel advies vragen hier.
Verder heb ik nog een E30 325 M-tech 1 cabrio die ik in de loop der jaren bijna compleet gerestaureerd heb, en die rijdt als een zonnetje ( voor de liefhebber ), dus ik heb er geen haast mee om de '02 op de weg te krijgen. Het lijkt me gewoon een ontzettend leuk knutselproject.
Spannend!!!
Groetjes,
Marina