Nou eindelijk kan ik mijzelf en gezin voorstellen, ben Edwin Broekema (Fast Eddie) 41 lentes jong.
Getrouwd met Jolande, en hebben 2 kids (Niels 13 & Kayleigh 7).
Al vanaf mij 8e levensjaar heeft de 02 serie een behoorlijke indruk op mij achtergelaten, nu 33 jaar later is het dan eindelijk gebeurt.
Ben inmiddels loop der jaren behoorlijk BMW freak geworden, na 14 citroen, 2 opels, 4 golf cabriolets, saab, diverse Volvo's, transporters, en uiteindelijk is dit mijn 5e BMW
Heb E46 gehad, E90, E61 en rij nu een E91 325i automaat en mag sinds vandaag een 02 aan de lijst toevoegen uit het jaar 1974.
Ik heb de auto van een behoorlijke liefhebber gekocht B.Staarman wel bekend bij deze club volgens mij, is in de loop der jaren een goede kennis geworden en vriend van mijn zwager.
Ik had Bert gevraagd om een zeer goede 02 te zoeken voor mij, maar had er nog nooit in gereden.
Afgelopen zondag richting Lelystad om heerlijk proef te gaan rijden, en tja dat was fout natuurlijk mijn hart sloeg letterlijk op hol en er moest en zal een 02 komen.
Met hoge uitzondering kon ik een rode 1602 kopen, maar tja de kleur vond ik persoonlijk niet zo mooi en technisch 100% allen het chassis had wat aandacht nodig (details).
Maar goed ik had als eerste in een 2002tii gereden en dat bleef mij bij, ondanks dat deze boven mijn budget was.
Na een lekkere bbq en wat wensen te hebben doorgenomen wist hij precies wat ik wilde, alleen wilde hij deze eigenlijk niet verkopen.
Uiteindelijk hebben wij beide de knoop door gehakt en de koop was rond
Wat maakt hem nou bijzonder vindt ik,
Een 2002tii zeer moeilijk te vinden
Ongerestaureerd (laswerk) 2 jaar gelden alleen overgespoten ivm haarscheuren in het lak
Komt oorspronkelijk uit Italië en de originele aankoopbon is aanwezig van de eerste eigenaar
Heeft maar 80.000 km gereden aantoonbaar door originele onderhoudsboek met stempels
Interieur geheel gaaf
Bouwjaar Februari 1974 dus blijvend belasting vrij
Al met al hier komen de foto's dan maar

Plannen ??? niet veel eigenlijk, wil lang nummerbord dit vindt ik niks.
Eigenlijk wat stuggere schokbreker en misschien 2/3cm richting moeder aarde maar daar twijfel ik over
Rechter buitenspiegel maar dat wordt een zoektocht vrees ik
Originele radio zoeken
2 grote verstralers op de bumper lijkt mij geweldig
Voor de rest helemaal origineel laten, is mooi plaatje zo
Ik laat het eerst hierbij, khoor wel wat de kenners er van vinden
Gr Edwin Broekema