Hi from New Zealand ..

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
hybridnz
Contacteer:

Hi from New Zealand ..

Bericht door hybridnz »

Hi Josh here from New Zealand from http://www.bimmersport.co.nz" onclick="window.open(this.href);return false;

We are trying to view one of your project threads of one of your members however cant gain access.
The thread is http://www.bmw02club.nl/phpBB3/viewtopi ... =36&t=7727" onclick="window.open(this.href);return false;

What do we have to do to view this thread ?

Here is something from our forums of a 2002 build.
http://www.bimmersport.co.nz/forums/ind ... opic=27929" onclick="window.open(this.href);return false;

cheers!
Josh / Bimmersport admin

Afbeelding
weccles
Contacteer:

Re: Hi from New Zealand ..

Bericht door weccles »

Hi

I've registered today and am also unable to view threads

Regards
Wesley Eccles
(South Africa)
HeinJ
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door HeinJ »

Hi Wesley,

You have to be a paying (official) club member to view the project topics on this forum.

Why do you want to view the topic, do you need some specific information?
1973 BMW 2002 Kompressor - als een propeller en een ster bij elkaar komen..
1995 Cadillac Eldorado 4.6 - betrouwbaar & verstandig dagelijks vervoer.
hybridnz
Contacteer:

Bericht door hybridnz »

HeinJ schreef:Hi Wesley,

You have to be a paying (official) club member to view the project topics on this forum.

ahhh oh well, We have people in NZ that were interested in a few of the builds. no matter.

cheers
FunPlay
Site Admin BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door FunPlay »

You can contact the forumuser 16v02 for more information and pictures of his project.
'71 BMW 2002 Sedan (Chamonix)
BMW02Club Forum moderator

Een BMW02 is "Fun to Play"
darrylq
Contacteer:

Bericht door darrylq »

HeinJ schreef:Hi Wesley,

waarom is dit eigenlijk?

ik zou ook heel graag de projectpagina's willen bekijken,

er valt altijd een hoop van te leren.....
Michael
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door Michael »

In dat geval: even lid worden.....is zo gebeurd. Zie op de website BMW02club en vervolgens lidworden.
Gr Mich

» '70 BMW 2800 CS
» '68 BMW 1600 ti
» '68 BMW 2000cs
» '72 BMW 2002 tii Schwein
» '64 BMW 1800ti
» '69 BMW 1600 cab
Guest

Bericht door Guest »

Wel een beetje "bot" tegenover gasten van ver weg, waarom zou je daar geen uitzondering voor kunnen maken? Heeft weinig nut voor die gasten om lid te worden. In tegenstelling tot potentiële leden in Europa
02plus
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 02plus »

Ik kijk op de projecten van bv de amerikanen waarom kan dit andersom niet?
Ad

02PLUS
1600-2 1969 Ratlook
1600 -2 project
2002 project
bmw 528 E12
FunPlay
Contacteer:

Bericht door FunPlay »

Moderator:

Bij het begin van het Projecten topic is besloten om dit gedeelte afgesloten te houden en dat dit alleen in te zien zou zijn voor 02club leden.
Wat exact de redenen en onderbouwingen waren om tot dit besluit te komen kan ik mij niet 1 2 3 voor de geest halen.
Maar destijds hadden deze voldoende gewicht om dit onderdeel af te sluiten voor de buitenwereld.
Guest

Bericht door Guest »

Klopt, voor potentiele leden inderdaad, maar iemand uit Australië? Maar goed, bespreek het eens in het bestuur, ik denk dat er meer voordelen zitten aan toegang voor mensen van ver, dan nadelen. Denk aan uitwisselen van informatie en zo.
japo
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door japo »

helemaal eens met Marcel.
Jan de Touringman

'73 2002 verona (poetsen) LPG (under construction)
'73 2002 inka (knallen) powered by Lupurace!!
'82 E21 318i
'71 2000 malaga (wat er nog van over is)
'72 2000 Tii sahara (gesloopt)
'04 E46 Touring
Wilbert
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door Wilbert »

Ik heb me een beetje ingehouden maar ga nu toch reageren. Op persoonlijke titel. Niet zozeer vanwege het idee op zich maar vooral omdat ik me stoor aan de wijze waarop er met elkaar wordt omgegaan. Die teneur motiveert mij in ieder geval niet, jammer. Ik vind het spijtig dat dit even 'makkelijk' op het forum wordt geknald waardoor het beeld ontstaat dat de beheerders hier bot zijn of de zaak blokkeren. Raadpleging of toetsing vooraf zou ook fijn zijn geweest. Zo onbereikbaar zijn we toch niet? Hierdoor worden wij moderators/beheerders min of meer gedwongen om zich hier te verantwoorden. Zo voel ik het althans en daar zit ik in ieder geval niet op te wachten.

Uitleg / Historie / Beleid

Projecten is ooit in 2007 (door mij, als lid van het toenmalige webteam, samen met Marcel en Huibert) voor clubleden only gemaakt. Dit in overeenstemming met de visie van het bestuur. De bedoeling was om mensen te duiden dat BMW 02 Club Nederland meer is dan een virtuele club / communitie of iets van dien aard namelijk een club waar je echt lid van kunt worden. Deze club bestaat dankzij haar leden en bijbehorende contributie. In tegenstelling tot sommige andere fora of communities waar men als gebruiker af en toe vrijwillig een Paypal donatie naar toe kan sturen als dank voor het gebruik mogen maken van het internetplatform.

Al bijna 25 jaar wordt die contributie gebruikt om voor alle clubleden leuke dingen te organiseren. Ook worden er enkele zaken mee gefinancierd voor mensen die interesse hebben in 02's en NK zoals een open internationaal evenement en sinds het internettijdperk begonnen is ook de website en dit forum. Hopelijk bevalt het die mensen dan zo bij de BMW 02 Club Nederland dat ze misschien wel echt lid willen worden en de club willen steunen.

Om clubleden te winnen en te behouden zul je ze ook wat moeten bieden. Denk aan de clubbladen, de evenementen maar ook wat privileges op het forum. Bij andere 'echte' clubs als 02 Club Duitsland is er ook een Mitgliederbereich wat met een paswoord is afgeschermd. Ook bij Horizon in Frankrijk is er een ledengedeelte en bij talloze andere echte clubs is er ook zoiets dus echt vreemd is het allemaal niet. Bij ons bestaan de beperkte 'privileges' op het forum uit onderdelen 'Clubscene' en 'Projecten'. Plus een eenvoudiger manier van afbeeldingen uploaden. Hierin ligt het antwoord op de vraag van Ad opgesloten. Het verschil is dus bedoeld als toegevoegde waarde voor betalende clubleden, niet om anderen te duperen. Dat is het beleid. Wil je - als clublid - het beleid ter discussie stellen? Doe dat dan zelf door contact op te nemen met het bestuur.

Voor de duidelijkheid: alles kan, maar wie gaat het inrichten, onderhouden en bewaken? Hoe hou je het onderscheid zuiver? Waar leg je welke grens? Het ligt dus iets genuanceerder dan even 'toegang geven'. Daar wordt met dit soort opmerkingen en reacties totaal geen rekening mee gehouden. Allemaal zaken waar ik me in ieder geval niet meer mee bezig zal gaan houden. Ik hoop dat deze uitleg bijdraagt aan het inzicht dat er wel degelijk over nagedacht is en dat daar beleid op is gemaakt.

Oh ja, voor mensen die zich serieus geroepen voelen om zich over de communicatiestrategie van de club te buigen: er is een vacature. Moet je wel clublid zijn trouwens en voldoende vrije tijd ter beschikking willen stellen. Mocht er iemand zijn die aan mij nog vragen heeft over deze reactie dan ben ik vanzelfsprekend bereid mijn visie toe te lichten. Per telefoon, PB of mail. Voor wat betreft dit topic laat ik het hier bij.

groet,
Wilbert
Guest

Bericht door Guest »

Ik heb geen vraag, maar wel een opmerking, in zijn algemeenheid. En liever nog even en public, zodat iedereen mijn reactie kan zien.

Het lijkt erop alsof na de ALV van afgelopen maart alles wat door de leden aangedragen wordt gezien moet, kan, of mag worden als kritiek. Laat ik duidelijk zijn, dat is het niet en ook niet bedoeld. Ja, we hebben destijds over dit specifieke onderwerp iets besloten, maar mij ontgaat nog steeds waarom dit in dit geval voor echte liefhebbers van ver weg niet veranderd kan worden. Een groep "relaties" is binnen het forum m.i. zo gemaakt en daarbinnen zou denk ik relatief makkelijk de toegang geregeld kunnen worden.

Maar goed, ik voel er niets meer voor om in het bestuur plaats te nemen en ik was echt van mening dat ik hier een punt bespreekbaar maakte i.p.v. botte kritiek te uiten. Daarnaast dacht ik oprecht dat ik enigszins recht van spreken had omdat ikzelf een van de besluitvormers ben geweest en nu dus van mening ben dat het anders zou kunnen. Voortschrijdend inzicht?

Ik verbaas me oprecht over de steeds fellere reacties die ik kennelijk op de een of andere manier zelf uitlok, waarvoor mijn excuses. Ik zal dit in de toekomst hoe dan ook voorkomen.
4x2
Contacteer:

Bericht door 4x2 »

Marcel schreef:Ik verbaas me oprecht over de steeds fellere reacties die ik kennelijk op de een of andere manier zelf uitlok, waarvoor mijn excuses. Ik zal dit in de toekomst hoe dan ook voorkomen.
Je kunt het gewoon zeggen als je iets op je lever hebt, je doet het netjes en onderbouwd.
Dat er dan felle reacties op komen ligt niet aan jou.
1602 '75 weggeknikkerd
E46 316ti G3 '02
E30 316 '86
VFR750F '94
mark
Contacteer:

Bericht door mark »

Free projects here

http://www.bmw2002.nl
'66 BMW 2000CA
'72 BMW 2002A
'72 BMW 2002
'75 BMW 2002Tii
'95 BMW 318Ti
16v02
Contacteer:

Bericht door 16v02 »

O my gooood,

Het is mijn schuld, ik wilde mijn 16v02 aan de Nieuw Zeeuwen (geintje) laten zien maar besefte niet dat projects afgesloten is.

Er is daar iemand heel aktief met zijn omgebouwde 2002 met e36 onderstel.

Ik besefte niet dat dit een toestand ging worden, sorry hiervoor.
Plaats reactie