Dit is hem dan, mijn 2002 tii Schwarz - met originele vijf-bak en sper-differentieel. Ben nog bezig met inschrijving - eerst moet de verzekering geregeld worden en dan pas platen aanvragen - ik vrees dat het te laat zal worden voor Lelystad. De auto is echt volledig origineel, behalve de velgen en dat zwarte kleppendekseltje) en is ook gewoon gekeurd (dus geen oldtimerkeuring). Let op de tweekleurige knipperlichtjes voor - was blijkbaar zo voor alle Italiaanse auto's. Interieur is grijs, maar bestuurders stoel loopt op laatste benen.
BMW 1600-2 '68 Atlantik BMW 1600 Touring '72 Fjordblau BMW 2000 '70 Sahara BMW 3.0cs '73 Polaris BMW 728 '78 Resedagrün BMW 540i Touring E34 '95 Oxford-Grün
Dat lijkt wel verdacht veel op het afscheidsmodel "Schwartze Edition" zoals die in het grote 02 boek staat. Mooi hoor! Gefelictiteerd! Mijn favoriete kleur, ben gezond jaloers
Aha, meer info en foto's. Als het inderdaad een"echte" zwarte is, dan heb je een behoorlijk zeldzaam exemplaar in handen gekregen! Zo kom je ze maar zelden tegen.
Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere aankoop!
Wat mij betreft geen twijfel. Het is een echte zwarte, en bovendien eerste lak. Ik vond geen spoor van "overspuitwerk" of geknoei aan de carrosserie. Weten jullie of de originele kleur evt. nog door BMW bevestigd kan worden, b.v. met behulp van het chassisnummer?
Ja, moet je even een mailtje sturen aan Mobile Tradition. Met een beetje geluk krijg je meer info over de auto.
Ik twijfel een beetje omdat zwart volgens mij alleen in 1975 is gelevererd in combinatie met een zwart interieur, verstralers, groen getint glas, turbo velgen en luxus pakket. Maar misschien waren er in Italië andere mogelijkheden, net als de halfwitte knipperlichten, een echt italiaans kenmerk.
zwart is langer verkrijgbaar geweest
niet alleen voor de laatste serie
en bel eens met de rdw of je een tijdelijk kenteken kan krijgen om naar lelystad te gaan
voor evenementen werden wel eens uitzonderingen gemaakt met apk regels etc
Amai Bert, wat een beauty!
Kun je je verzekeringsmakelaar niet bellen, zodat je voor een dag met de platen van de reguliere auto kunt rijden?
Succes ermee!
Het probleem is dat die andere wagen een leasewagen is. Ik heb net BMW-Belgie gebeld om te vragen of de platen van de leaseauto niet voor een dag op het zwarte monster kunnen. Ze hebben gezegd dat ze zouden kijken, maar waren niet erg optimistisch. Ik wacht het antwoord af en hou je op de hoogte.....