Na 2 weken ben ik weer terug in de lage landen en helaas niet met goed nieuws. Ben namelijk niet teruggekomen in de 02. De bedoeling was natuurlijk met de 02 alle kleine plaatsjes aan te doen aan de middellandse zee met bijbehorende foto's, maar dit ging tijdens dag 2 bij vertrek vanaf de eerste stop, straatsburg (frankrijk). Zie de foto's.
De eerste foto in straatsburg:
En 5 min later:
En een uur later:
En de vervangende auto de volgende dag:
Wat is er gebeurd:
Na de autobahn kilometers gingen we bij Frankrijk de grens over en toen hoorde ik het al, 1 of meer kleppen zaten wel erg los. Volgende dag in de parkeergarage de kleppen stellen, maar het probleem werd al snel duidelijk. 2 kleppen kon ik na het afstellen niet goed vastdraaien. Toch even geprobeerd de garage uit te rijden zodat ik meer zicht had en de ANWB er eventueel beter bij zou kunnen.
Maar hij reed al op 3 cylinders en even verderop kon ik hem langs de weg parkeren. Hier kwam een fransman mij helpen, hij had een hele selectie boutjes en moertjes waarmee ik de 2 loszittende kleppen mee vast kon zetten. Maar van 1 klep kon ik de moer niet losser en vaster te krijgen. Zat dus niks anders op dan de ANWB te bellen en toen sloeg het noodlot toe. Toen ik zat te bellen ging de ijverige fransman op eigen gelegenheid de bout vervangen van de andere klep want die kwam wel los en die het moertje liet hij dus precies vallen in het olie gat en toen was het einde verhaal. We konden er namelijk echt niet bij. Enige troost is dat er de volgende dag een gloednieuwe Ford Mondeo Clipper klaar stond met alles erop en eraan. En omdat dit een diesel was heeft dit vele euros gescheeld. Maar toch voelde ik me heel erg kl*te!