Waar zoeken naar een 02'tje

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
coopman
Contacteer:

Waar zoeken naar een 02'tje

Bericht door coopman »

Beste,

Ik ben nieuw op het forum maar al reeds enkele jaren fan van de prachtige BMW 2002.
Jammer genoeg ben ik hiervan nog niet in het bezit en dat wil ik in de nabije toekomst veranderen.
Ze groeien spijtig genoeg niet aan de bomen en ik vind het best lastig om exemplaren te vinden.
Zijn ze al zo zeldzaam geworden of zoek ik gewoon niet op de juiste plaatsen?
Als jullie mij sites, beurzen, verkopers, ... kunnen aanraden hebben jullie mij al goed geholpen voor mijn zoektocht in de nabije toekomst!!

Ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik ben op zoek naar een modelletje met de ronde achterlichten, liefst een 2L en de kleur maakt niet echt uit.
Liefst origineel en zo compleet mogelijk.
Ik zou graag de handen uit de mouwen steken en zelf aan het wagentje willen werken om het zo een 2de leven te schenken.
Jammer genoeg ben ik niet in het bezit van een diploma automechanica of lasser dus de "hopeloos rotte" wagentjes zullen tijdens mijn zoektocht zeker afvallen.

Jullie hebben niet echt een gevraagd/te koop topic op het forum dus denk ik dat mijn topic goed staat bij "algemeen" :?
Als dit niet het geval is mag deze door een moderator verplaatst/verwijdert worden :D

Alvast bedankt

mvg
Coopman
66-YB-40
Contacteer:

Re: Waar zoeken naar een 02'tje

Bericht door 66-YB-40 »

Beste Coopman,
Welkom op het forum.

Je kunt even kijken bij 02E hands, rechts boven, daar staan er enkele.
Ook op marktplaats, of gaspedaal.nl worden er diverse aangeboden.

Succes met de zoektocht.
Gr. Marcel

BMW 320I '84 balticblue
Ford Focus wagon '06 Aquarius blue

Gehad:
315 '84 Delphin
323I '82 Zypressengrun
316 '85 Delphin
324D '87 Cirrus
320I '87 Lachsilber
316I '93 Calypsorot
1502 '75 Chamonix
en een hoop oninteressant spul...
Klaas Jan Crielaard
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door Klaas Jan Crielaard »

Op speurders heb ik de mijne gevonden.
Er zijn er nog wel te vinden, maar hou er rekening mee dat, vooral in de lagere prijsklasse, er veel "werkhokken" zijn dat moet je dan wel zelf kunnen / willen doen het kost ook het nodige, anders is het misschien voordeliger te zoeken naar een gerestaureerd exemplaar.
1600-2 1970 in restauratie
coopman
Contacteer:

Bericht door coopman »

bedankt voor het antwoord!

mvg
FunPlay
Site Admin BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door FunPlay »

Waar moet je zoeken is soms ook afhankelijk van wat er precies gezocht wordt.
Zoek je echt iets speciaals zoals een Turbo of een volcabrio dan moet je wellicht ook bij gerenomeerde klassiekerhandelaren eens rondkijken.
Die adverteren lang niet altijd op marktplaats, speurders etc..

Als het ook buitenlands mag zijn is autoscout24.nl wellicht een goede zoekplaats.
Zet het vinkje aan voor europa en er verschijnen ineens 100 auto's meer in de zoekopdracht.
'71 BMW 2002 Sedan (Chamonix)
BMW02Club Forum moderator

Een BMW02 is "Fun to Play"
El Toppo
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door El Toppo »

Welkom,

In de laatste Auto & Motor Klassiek staat een blauwe 2002 touring voor leuk prijsje.
AMK is een klassiek auto blad, te verkrijgen bij de meeste tijdschrifthandelaren.
Snel op reageren voordat Leon ´m ziet.

Suc6.
Hoppekee, gaan met die 02.

1973 - 2002 tii L / Polaris
loentje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door loentje »

BMW 02s zijn de laatste jaren erg schaars geworden. In drie jaar tijd is er veel verandert.

Vraag is:
- wat zoek je precies?
- wat is je budget?
- wat kun je zelf?

Groeten loentje
Al heb je 150 pk en een sportuitlaat, ik hoor liever het geluid van mijn automaat!

BMW 2000 Touring aut, ceylon
BMW E12 520 1973, ceylon
BMW E21 323i baur 1980, polaris
BMW E30 325i cabrio, delphin
BMW 2002 1969 bristol
BMW 2002ti 1971 malaga
BMW e46 325i touring 2001, Cosmoszwart
coopman
Contacteer:

Bericht door coopman »

Het budget is nog niet erg groot maar ben pas sinds kort een werkende mens. Daarom ben ik dus op zoek naar een 2002'tje voor in de nabije toekomst. Het zal naarmate de staat een project van langere duur worden. iets om in de vrije tijd aan te werken. Zoals reeds vermeld heb ik geen automechanica gestudeerd en/of lassen. Ben wel handig genoeg en heb al een paar brommers gerestaureerd. Ook heb ik in mijn vriendenkring wel een paar mensen die voldoende kennis hebben die wel een handje kunnen/willen toesteken indien nodig.

Ik ben op zoek naar een 1602,1802, 2002 met de ronde achterlichten (van voor 1973 denk ik dan) en het moet geen ti of tii zijn. Maar liefst een 2002. Ik ben zeker niet op zoek naar een touring. Deze zijn ook veel meer te koop heb ik de indruk.
Ook een baur of een turbo zijn niet van toepassing en voor de laatste ver buiten mijn budget :)
Ik ben op zoek naar een zo compleet/origineel mogelijk 2002'tje met werk aan, maar zoals ook reeds gezegd geen hopeloos rot geval.
En als ik dan toch mag kiezen liefst eentje dat lang in een droge garage heeft gestaan en waar de motor nog van draait :D

als er nog sites zijn of er mensen zijn die toevallig nog eentje hebben staan waar ze zelf niks meer aan doen :D
Alvast bedankt
loentje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door loentje »

Stond er eentje op mp, maar staat nu gereserveerd bij, zie adv
http://link.marktplaats.nl/604674507

om je een prijsidee te geven, bij deze was de vraagprijs 2000 euro. Daarbij nog wetende dat ze in Duitsland voor meer weg gaan in deze staat. Het betreft hier dan ook een eerste type met de korte achterbumper.

Roundies met de langere achterbumper zijn nog iets goedkoper maar zal elkaar niet veel schelen.

Groeten Loentje
Al heb je 150 pk en een sportuitlaat, ik hoor liever het geluid van mijn automaat!

BMW 2000 Touring aut, ceylon
BMW E12 520 1973, ceylon
BMW E21 323i baur 1980, polaris
BMW E30 325i cabrio, delphin
BMW 2002 1969 bristol
BMW 2002ti 1971 malaga
BMW e46 325i touring 2001, Cosmoszwart
HeinJ
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door HeinJ »

Budget is inderdaad belangrijk. Als je het mij vraagt betekent het kopen van een lowbudget 02 ook dat je moet kunnen lassen (of het ergens goedkoop kan laten doen). Roest is namelijk het grootste probleem. Niet de techniek, die is simpel en het gangbare spul is voor weinig geld nog vrij gemakkelijk verkrijgbaar.
1973 BMW 2002 Kompressor - als een propeller en een ster bij elkaar komen..
1995 Cadillac Eldorado 4.6 - betrouwbaar & verstandig dagelijks vervoer.
Tomfish
Contacteer:

Bericht door Tomfish »

Her en der een beetje informeren bij bijvoorbeeld dorpsgarages wilt ook nog wel eens helpen, niet alle 'te koop' 02'tjes staan namelijk op marktplaats. Zo heb ik mijn uit een stille verkoop gehaald, hij hoefde niet weg, maar als ik geïnteresseerd was mocht hij van de hand.
Onderdeel webte@m BMW 02 Club Nederland
tom@bmw02club.nl
jdubbelop
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door jdubbelop »

coopman schreef:Het budget is nog niet erg groot maar ben pas sinds kort een werkende mens. Daarom ben ik dus op zoek naar een 2002'tje voor in de nabije toekomst. Het zal naarmate de staat een project van langere duur worden. iets om in de vrije tijd aan te werken. Zoals reeds vermeld heb ik geen automechanica gestudeerd en/of lassen. Ben wel handig genoeg en heb al een paar brommers gerestaureerd. Ook heb ik in mijn vriendenkring wel een paar mensen die voldoende kennis hebben die wel een handje kunnen/willen toesteken indien nodig.

Ik ben op zoek naar een 1602,1802, 2002 met de ronde achterlichten (van voor 1973 denk ik dan) en het moet geen ti of tii zijn. Maar liefst een 2002. Ik ben zeker niet op zoek naar een touring. Deze zijn ook veel meer te koop heb ik de indruk.
Ook een baur of een turbo zijn niet van toepassing en voor de laatste ver buiten mijn budget :)
Ik ben op zoek naar een zo compleet/origineel mogelijk 2002'tje met werk aan, maar zoals ook reeds gezegd geen hopeloos rot geval.
En als ik dan toch mag kiezen liefst eentje dat lang in een droge garage heeft gestaan en waar de motor nog van draait :D

als er nog sites zijn of er mensen zijn die toevallig nog eentje hebben staan waar ze zelf niks meer aan doen :D
Alvast bedankt
Kijk anders even op 02e hands, daar staat er nu een zonder roest die je alleen nog af moet bouwen, vraagprijs € 2000,00.
Misschien is dat wat voor jou.
Mvg Jdubbelop
Met vriendelijke groet.

Jdubbelop

BMW 2002 Chamonix 1973
BMW 1602 Lichtblauw 1975 ( nu een 2002 ti powered door Lupuracing )
Plaats reactie