bron: AutoVisie.nl

AMSTERDAM - De wedergeboorte van de Glas 1700 GT nam bijna zeven jaar in beslag, maar toen zag het Duitse sportcoupeetje er weer net zo gaaf uit als een pasgeboren baby. Monteur Nico Blonk lapte hem grotendeels zelf op, voor zo'n 26.000 euro.
„Het was een zware bevalling maar het resultaat mag er absoluut zijn. Er was ruim 26 jaar lang niets aan de auto gedaan en de Glas zag er dan ook niet uit. Hij dateerde uit 1967 en bracht eerst nog een jaartje in Duitsland door, voordat hij naar Nederland kwam. Nadat de Glas twee jaar eigendom was geweest van de familie, werd de auto gekocht door mijn toenmalige baas, die een garagebedrijf had. Op 14 janauari 1976 kocht ik de sportcoupé van hem", aldus Nico Blonk, die de lange restauratie grotendeels zelf heeft uitgevoerd.
„Toen ik de sportcoupé eenmaal voor 1000 gulden had gekocht, heb ik er nog twee jaar mee gereden. Op een gegeven moment werd ons gezin te groot en heb ik de auto bij een boer in zijn schuur gestald. Dat was in 1978. Pas in 2004 hebben we de Glas weer tevoorschijn gehaald, vanonder een dikke laag stof. De auto was één bonk roest uit en er moest ongelooflijk veel aan gebeuren."
http://www.telegraaf.nl/s/11858154