Opsporing verzocht: 92-23-RA
-
- Contacteer:
Opsporing verzocht: 92-23-RA
Sinds meer dan 10 jaar woon ik in Duitsland en ik ben inmiddels een paar jaar de trotse bezitter van een 2002 van '68.
Met het druilerige weer gisteren heb ik op internet een fantastische ontdekking gedaan:
De 2002 uit mijn jongste jaren leeft nog!!
De auto waarmee ik de eerste 10 kindsjaren van mijn leven op de achterbank mocht meerijden leeft nog! Iets preciezer gezegd, de oer-nul-twee moet in ieder geval op 6 maart van dit jaar nog bestaan hebben. Volgens http://www.autoverleden.nl is hij namelijk op die dag van een particulier overgegaan op een volgende bezitter!
Graag zou ik in contact komen met de huidige bezitter: Wie kan mij hiermee helpen of kan informatie geven over de geschiedenis van mijn persoonlijke Nr.1 aller Nul-Twees?
De auto heeft lange tijd in Beek-Limburg geleeft. In ons familiealbum zijn meerdere foto's uit zijn jonge jaren welke ik natuurlijk met veel plezier aan de nieuwe bezitter e-mail.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 2002tje
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
Reactie op opsporing verzocht 92-23-RA
Aangezien er in de forumgalerie niet gereageerd kan worden doe ik het even hier.
Wat een mooi verhaal! http://bmw02club.nl/forum/16/10777.html
Deze 02 is ruim 7 jaar in mijn bezit geweest en bijzonder veel plezier aan en mee gehad. Ik kocht hem in het jaar 2002 in Sittard van een oud ijzer boer, hetzelfde jaar trof ik de oud eigenaar(uit Beek!) tijdens het Internationaal 02 jubileum treffen in Baarlo. Hij had de auto vele jaren in zijn bezit gehad en ook een keer geheel "gerestaureerd".
Na jaren bleek de tand des tijds de carrosserie flink aangetast te hebben, ook begon hier en daar het restauratiewerk op o.a. de chassisbalken te werken
Voor mij toen de reden om de wagen deels te slopen en alle bruikbare delen er vanaf te halen. De spatborden, bumpers, het tellerhuis, een kentekenplaat etc ligt hier zelfs nog op zolder!
Ik heb de auto toen verkocht aan Klaas Stender, ik denk dat hij hem begin dit jaar weer heeft doorverkocht. Mogelijk ivm de waarde stijging van onze 02's heeft iemand er heil in gezien om hem aan te pakken en zien we hem binnenkort weer op de weg!

Zal proberen nog wat foto's er op te zetten maar moet ik even opzoeken...
Wat een mooi verhaal! http://bmw02club.nl/forum/16/10777.html
Deze 02 is ruim 7 jaar in mijn bezit geweest en bijzonder veel plezier aan en mee gehad. Ik kocht hem in het jaar 2002 in Sittard van een oud ijzer boer, hetzelfde jaar trof ik de oud eigenaar(uit Beek!) tijdens het Internationaal 02 jubileum treffen in Baarlo. Hij had de auto vele jaren in zijn bezit gehad en ook een keer geheel "gerestaureerd".
Na jaren bleek de tand des tijds de carrosserie flink aangetast te hebben, ook begon hier en daar het restauratiewerk op o.a. de chassisbalken te werken

Voor mij toen de reden om de wagen deels te slopen en alle bruikbare delen er vanaf te halen. De spatborden, bumpers, het tellerhuis, een kentekenplaat etc ligt hier zelfs nog op zolder!
Ik heb de auto toen verkocht aan Klaas Stender, ik denk dat hij hem begin dit jaar weer heeft doorverkocht. Mogelijk ivm de waarde stijging van onze 02's heeft iemand er heil in gezien om hem aan te pakken en zien we hem binnenkort weer op de weg!

Zal proberen nog wat foto's er op te zetten maar moet ik even opzoeken...
Mvg Robèrt
BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 1600 Touring '72 Fjordblau
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 728 '78 Resedagrün
BMW 540i Touring E34 '95 Oxford-Grün
BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 728 '78 Resedagrün
-
- Contacteer:
Re: Opsporing verzocht: 92-23-RA
Leuk verhaal!! En vooral het resultaat!
Heeft deze Heer Stender ook een mail adres?
Wellicht dat hij mij ook van informatie kan voorzien in de
zoektocht naar de BMW '02 die ik zoek.
Heeft deze Heer Stender ook een mail adres?
Wellicht dat hij mij ook van informatie kan voorzien in de
zoektocht naar de BMW '02 die ik zoek.
- Bouke Veurman
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
Even tussen neus en lippen door, wat was die 02 toen al voorzien van prachtige velgen! Campagnolo`s??
Succes met de zoektocht verder en een prachtig verhaal. En daarnaast, wat een prachtige 02 heb je momenteel.
Groet,
Bouke
Succes met de zoektocht verder en een prachtig verhaal. En daarnaast, wat een prachtige 02 heb je momenteel.
Groet,
Bouke
'72-er BMW 1802 dubbelgedellorto`d, Malaga rood
- karel fortuin
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
Klaas is te vinden onder ; Stender Service en Lasbedrijf in Den Ilp
1974 tricolore 2002ti
1975 verona 2002
2002 titansilber 320i 2.2 24v E46
1975 verona 2002
2002 titansilber 320i 2.2 24v E46
- RichaRD350R
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
Bouke, volgens mij zijn dat Ronal velgen.
- Bouke Veurman
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
Jep, je hebt gelijk. Kleeblatt...
'72-er BMW 1802 dubbelgedellorto`d, Malaga rood
-
- Contacteer:
Alweer bijna vijf jaar voorbij, en een beetje op de achtergrond geraakt, echter nooit de hoop helemaal opgegeven... En zie, zojuist vastgesteld dat "De 02" uit mijn kindsjaren weer aangemeld is, dus hij is nog ergens!!! Mocht iemand me verder kunnen helpen met mijn zoektocht, dan hoor ik het héél graag...
Laatst gewijzigd door Null-Zwo Pruus op 21 mei, 2020 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2002tje
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
De 2002 is nu van Paul Gebbink, hij is compleet gerestaureerd maar ook omgebouwd. Lijkt dus niet meer op de originele Granada van toen..
Als je mij een privé berichtje stuurt kan ik je wel met hem in contact brengen
Als je mij een privé berichtje stuurt kan ik je wel met hem in contact brengen

Mvg Robèrt
BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 728 '78 Resedagrün
BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 728 '78 Resedagrün
- 02fan
- Lid BMW 02 Club NL
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Het mooie verhaal gaat verder, ook al heeft wel weer iets geduurd: Deze keer zo'n slordige 3,5 jaar!
Hier volgt het relaas over hoe het dan verder ging:
In 2020 kreeg ik dus de contactgegevens van de huidige bezitter, en per WhatsApp heb ik contact opgenomen met Paul. Hartstikke leuk, en natuurlijk hebben we foto's uitgewisseld! "Onze" 02 bestond dus inderdaad nog steeds, en hoewel eigenlijk niets meer herkenbaar is van onze mooie rode 02 met sportvelgen, zag de BMW in zijn tweede leven er werkelijk fantastisch uit! Ook mijn achterban, mijn vader, moeder en broer, gingen volledig uit het dak!
Tja.. dat was het dan voorlopig ook wel: Ik woon bijna 400 km van Amsterdam vandaan, dus even om de hoek gaan kijken was er niet bij. Maar dan, dit jaar zag ik mijn kans: Zaterdag 9 september 2023: Internationaal BMW 02 treffen in Lelystad! Waarschijnlijk zou Paul er ook zijn, als voorzitter van de Touring Club Nederland... Dus even navragen, en jawel hoor! Paul komt ook, met de 92-23-RA!
Mijn vrouw en ik hebben een mooi weekje aan het IJsselmeer gedaan, en die zaterdag was het dan zover! De acht jaar durende zoektocht had een gelukkig einde, temidden van een prachtig 02-event! De bijgevoegde foto's spreken voor zich.
Groeten uit de omgeving van Siegen,
Ad
Hier volgt het relaas over hoe het dan verder ging:
In 2020 kreeg ik dus de contactgegevens van de huidige bezitter, en per WhatsApp heb ik contact opgenomen met Paul. Hartstikke leuk, en natuurlijk hebben we foto's uitgewisseld! "Onze" 02 bestond dus inderdaad nog steeds, en hoewel eigenlijk niets meer herkenbaar is van onze mooie rode 02 met sportvelgen, zag de BMW in zijn tweede leven er werkelijk fantastisch uit! Ook mijn achterban, mijn vader, moeder en broer, gingen volledig uit het dak!
Tja.. dat was het dan voorlopig ook wel: Ik woon bijna 400 km van Amsterdam vandaan, dus even om de hoek gaan kijken was er niet bij. Maar dan, dit jaar zag ik mijn kans: Zaterdag 9 september 2023: Internationaal BMW 02 treffen in Lelystad! Waarschijnlijk zou Paul er ook zijn, als voorzitter van de Touring Club Nederland... Dus even navragen, en jawel hoor! Paul komt ook, met de 92-23-RA!
Mijn vrouw en ik hebben een mooi weekje aan het IJsselmeer gedaan, en die zaterdag was het dan zover! De acht jaar durende zoektocht had een gelukkig einde, temidden van een prachtig 02-event! De bijgevoegde foto's spreken voor zich.
Groeten uit de omgeving van Siegen,
Ad
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 47-gf-62
- Contacteer:
Wouw.
Mooi verhaal.
Mooi verhaal.

een mint groene die natter is als ik wil. 
maar tegenwoordig met een zweedse.
(en daar laat ik me niet over uit)

maar tegenwoordig met een zweedse.